ZAPYTANIE OFERTOWE dot. wyboru wykonawcy usługi pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Trzcianne”
Trzcianne, dnia 26.08.2021 r.
GKOŚ.6232.1.2021
ZAPYTANIE OFERTOWE
dot. wyboru wykonawcy usługi pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Trzcianne”
Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), gdyż wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych kwoty 130 000 złotych.
-
Zamawiający:
GMINA TRZCIANNE
ul. Wojska Polskiego 10,
19-104 Trzcianne
NIP: 546-13-21-354, REGON:450 669 795
tel. (85) 738-50-56
-
Opis przedmiotu zamówienia:
-
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej usługi w zakresie usuwania
i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z budynków mieszkalnych i/lub gospodarczych z posesji osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami z terenu Gminy Trzcianne.
Szacunkowa ilość odpadów azbestowych do usunięcia z nieruchomości z terenu Gminy Trzcianne wyniesie około 242,72 Mg.
-
Zakres prac będzie obejmował:
-
odbiór i załadunek wyrobów zawierających azbest,
-
transport odpadów azbestowych do miejsca ich unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ponieważ podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy.
Koszty inwentaryzacji powierzchni wyrobów zawierających azbest oraz koszty ważenia tych wyrobów ponosi Wykonawca.
3. Wykonawca wykona usługę zgodnie ze szczegółowym zakresem rzeczowym prac
i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa:
-
Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)
-
Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010 r. Nr 162, poz. 1089 z późn. zm.)
-
Ustawą z dnia 24 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U z 2021 r. poz. 779)
-
Ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest
(tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1680 ze zm.) -
Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów
(Dz. U. z 2005 r., Nr 216, poz. 1824)
Wykonawca dokonujący prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest musi posiadać odpowiednie uprawnienia oraz wpis do rejestru Bazy Danych o Produktach
i Opakowaniach oraz Gospodarce Odpadami (BDO) do prowadzenia działalności w tym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021
poz. 779 ze zm.).
Wykonawca w ramach proponowanej oferty cenowej winien zapewnić:
a) nadzór osoby odpowiedzialnej za organizację wykonywanych robót i zabezpieczenie placu budowy,
b) uporządkowanie terenu po zakończeniu robót oraz ewentualną wypłatę odszkodowań z tytułu zniszczeń powstałych w wyniku prowadzenia robót lub związanych z nimi.
Przed rozpoczęciem prac (w terminie co najmniej 7 dni) Wykonawca zobligowany jest dokonać zgłoszenia przystąpienia do prac polegających na zabezpieczeniu i usunięciu wyrobów zawierających azbest, właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz państwowemu inspektorowi sanitarnemu.
Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia szczegółowego harmonogramu prac uwzględniającego również 7 dniowy okres przypadający od zgłoszenia ww. organom do rozpoczęcia prac na terenie Gminy Trzcianne.
Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania oceny prawidłowości wykonywanych prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest poprzez możliwą obecność przy odbiorze
i ważeniu odpadów zabezpieczonych na posesji mieszkańców oraz poświadczenie tego faktu na protokole odbioru (zał. Nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego).
Wykonawca do rozliczenia wykonania zadania przedstawi karty przekazania odpadu z podpisami właściciela posesji oraz protokołu odbioru z wyodrębnieniem każdej nieruchomości, z której były usuwane wyroby zawierające azbest, informację o wyrobach azbestowych, których wykorzystywanie zostało zakończone oraz oświadczenia o prawidłowości wykonanych prac związanych z usunięciem odpadów azbestowych oraz oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z § 8 ust. 3. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004 nr 71, poz. 694 ze zm.), zmienione Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010 r. w sprawie sposobów
i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
Ponadto Wykonawca przedstawi karty przekazania odpadów zawierających azbest na składowisku odpadów, zawierających datę złożenia odpadów na składowisku, masę, rodzaj odpadów unieszkodliwionych oraz dokumentację fotograficzną nieruchomości w formie elektronicznej,
z których usunięto wyroby zawierające azbest, przed i po wykonaniu prac. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego przedstawionych przez Wykonawcę powyższych rozliczeń, Wykonawca wystawi fakturę za wykonane prace.
-
Warunki jakie powinien spełniać Wykonawca:
-
musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności, w wyniku której powstają odpady niebezpieczne oraz zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu ww. odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych. Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest kserokopia aktualnej decyzji.
-
musi posiadać zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych. Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest kserokopia aktualnej decyzji.
-
musi posiadać pracowników przeszkolonych w zakresie pracy z wyrobami zawierającymi azbest (co najmniej 2 osoby). Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest oświadczenie Wykonawcy.
-
musi dysponować odpowiednim sprzętem do bezpiecznego załadunku i transportu wyrobów zawierających azbest (co najmniej 1 środek transportu). Dokumentem potwierdzającym spełnienie tego warunku jest oświadczenie Wykonawcy.
-
musi wskazać miejsce składowania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest (kserokopia aktualnej umowy ze wskazanym zakładem na przyjęcie odpadów zawierających azbest lub inny równoważny dokument).
-
Kryteria oceny ofert:
Kryterium oceny ofert (100%) będzie cena całkowita za wykonanie przedmiotu zamówienia opisanego w ust. 1 wynikająca z oferty cenowej sporządzonej przez Wykonawcę zgodnie
z formularzem cenowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia do składania ofert.
Kryterium branym przy uwagę przy wyborze oferty jest najniższa cena.
-
Nazwy i kody stosowane wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
9065000-8 Usługi usuwania azbestu -
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie przekazana pisemnie.
-
Sposób przygotowania oferty:
- oferty należy składać na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego,
- do oferty należy dołączyć oryginały/kserokopie dokumentów wymienionych w punkcie
2 zamówienia,
- Wykonawca określi jednostkowe ceny netto w PLN jako całkowity koszt odbioru, transportu i utylizacji odpadów azbestowych, a także cenę na transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, w przeliczeniu na jeden metr kwadratowy płyty zawierającej azbest – stałe i jednakowe na wszystkie zlecenia jednostkowe w okresie, na który zostanie zawarta umowa.
Wykonawca określi również wartość brutto całego zamówienia z podaniem wartości podatku VAT (wyrażony w % i kwocie PLN), która stosowana będzie wyłącznie do porównania ofert.
-
Termin i sposób składania ofert:
Oferty cenowe należy składać w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy Trzcianne, ul. Wojska Polskiego 10, 19-104 Trzcianne w pokoju nr 18 – sekretariat, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Trzcianne” bądź na adres email: trzcianne@trzcianne.pl w terminie do 03 września 2021 r. do godziny 1000.
-
Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli jest sprzeczna z zapytaniem ofertowym.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
-
Wymagany termin realizacji zamówienia: do 30.10.2021 r.
-
Miejsce realizacji usługi: Gmina Trzcianne.
-
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
-
Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego do kontaktów z oferentami jest
Paulina Świerzbińska, tel. (85) 738-50-56 wew. 26.
Załączniki:
-
Formularz ofertowy.
-
Oświadczenie oferenta.
-
Wzór protokołu odbioru odpadu.
-
Projekt umowy.
Wójt Gminy Trzcianne
Marek Krzysztof Szydłowski
Klauzula informacyjna w zamówieniach publicznych
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej RODO, informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Trzcianne, ul. Wojska Polskiego 10,
19-104 Trzcianne, której przedstawicielem jest Wójt Gminy Trzcianne,
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można kontaktować się pod adresem email: iodo@gryfon.com.pl, tel.575 435 897,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Metryka strony